Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
Страна А
"Диалози" за пиано и симфоничен оркестър върху теми на Тончо Русев (11.20)
"Ступелиада" - Сюита за пиано и симфоничен оркестър върху теми на Петър Ступел (9.25)
изп. Панайот Славчев - пиано с СО на БТР, дир. Вили Казасян

Страна В
Вариации за пиано и симфоничен оркестър "Хубава си моя горо" (7.30)
изп. Светла Славчева - пиано, със СО на БТР, дир. Вили Казасян
"Топка на асфалта" (3.45)
изп. Орлин Кюркчийски, Панайот Славчев - пиано с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян
Вариации върху XXIV Каприз на Паганини (5.05)
изп. Минчо Минчев - цигулка, Панайот Славчев - пиано, с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян
"Сюита 50" (4.00)
изп. Тодор Колев с ЕО на БТР, дир. Вили Казасян

Чудесна е идеята на „Балкантон” да издаде тази плоча, с което се запълва голяма празнота в музикалния ни живот по отношение на забавно-популярната симфонична музика, още повече, че е от творби на един великолепен музикант, ценен и уважаван за изключителния му професионализъм и рядка музикална култура.
В повечето от произведенията в тази плоча, Панайот Славчев осъществява мост между два различии жанра, две естетики.
В „Диалози" (I награда на СБК за 1985 г.) и "Ступелиада” авторът обединява в едно произведение теми от българската попмузика, използвайки изразните средства на симфоничния оркестър, а във вариации "Паганини" — тема от класическата музика е представена във вариационна форма за биг-бенд и солисти.
Това е една твърде сложна и амбициозна задача, изискваща много добро познаване на двата жанра, както и намиране на точната мярка, задача с която П. Славчев се справя блестящо, с изключителна находчивост и изобретателност, вкус и фантазия и с рядко чувство за стил.
"Топка на асфалта” и "Сюита '50” грабва с неподправената си жизнерадост и бликащ хумор. Надявам се, ще събудят приятни спомени, усмивки и носталгия по някои забравени от близкото минало мелодии.
"Диалози” — така е наречена плочата и това не е случайно. С произведенията си авторът осъществява диалог с широка музикална аудитория. Този интересен експеримент е защитен с голяма професионална вещина и дано намери последователи.
Като диригент, участващ пряко в реализирането на тези партитури, не мога да не спомена големия интерес на всички солисти, участващи в записите и техния творчески принос — работиха вдъхновено, с изключително чувство за стил, рядка прецизност и култура на музицирането.
Това е още една гаранция за успеха на тази плоча.
Вили Казасян

Худ. оформление — Любка Рашкова
Снимка — Христо Юскеселиев