1 година
За сайта3 3 | ВТМ 6576 дата на запис: издание 1973 г. |
I страна 1. Песен за мама (б. т. Маргарит Минков, ар. Иван Пеев) — 3.50 2. Време (м. Тед Търнър, т. Маргарит Минков, ар. Иван Пеев) — 2.50 II страна 1. Малка звезда (м. Найден Андреев, т. Кръстьо Станишев, ар. Иван Пеев) — 3.20 2. Дивни години (б. т. Жива Кюлджиева, ар. Иван Пеев) — 3.20 Съпровожда вокално-инструментална група "6+1". Диригент Иван Пеев |
3 4 | ВТМ 6430 дата на запис: издание 1973 г. |
3 2 | ВТК 3405 1978, дата на запис: 1977 |
I Песен за октомври (м. Александър Йосифов, т. Павел Матев, ар. Найден Андреев) — 4.00 Маргарита Хранова с орк., дир. Найден Андреев II Балада за Феликс (м. А. Йосифов, т. Е. Бурнаски, ар. К. Драгнев) — 4.55 Маргрет Николова с орк., дир. Константин Драгнев |
16 6 | ВТМ 6052 |
16 6 | ВТМ 6052 |
16 6 | ВТМ 6052 |
Поет ЛИЛИ ИВАНОВА I сторона 1. РЕКВИЕМ • Ал. Йосифов, Й. Милев Сопр. вок. группа и орк., дир. И. Куюмджиев 2. ТРУДНЫЙ ТАНЕЦ • Ив. Пеев, М. Спасов Сопр. орк., дир. Ив. Пеев II сторона I. СЕМНАДЦАТИЛЕТИЕ • Т. Русев, Д. Дамянов Сопр. орк. „ Черные жемчуги", дир. Ив. Пеев 2. ЛЮБОВЬ • X. Николов, П. Матев Сопр. орк., дир. Ив. Пеев |
10 5 | ВТК 3470 дата на запис: 1978 |
5 10 | ВТК 2946 1972, дата на запис: 1972 |
4 6 | ВТК 3629 1981, дата на запис: 1981 |
I Един живот (Папатнасиу - Р. Констандинос, Д. Керелезов, И. Кутиков) — 4.10 II Morir al lado de mi amor (Papathnassiou - R. Constandinos, I. Koutikov) — 4.10 |
16 6 | ВТМ 6052 |
4 8 | ВТК 3327 1977, дата на запис: 1977 |
10 5 | ВТК 3470 дата на запис: 1978 |
10 5 | ВТК 3470 дата на запис: 1978 |
A Моят град (Т. Русев, Д. Дамянов, Ив. Пеев) — 4.40 B Стрелките се въртят (Л. Иванова, Н. Захариева, Ив. Пеев) — 3.35 |
38 6 | ВТА 555 дата на запис: 1967 |
I МАЛЕНЬКАЯ УЛИЦА (Д. Вылчев, Вл. Голев) ВЕНЕРА (X. Николов, Д. Дамянов) БУДЕМ ТАНЦОВАТЬ ВМЕСТЕ (А. Челентано) МОРЕ МОЛОДОСТИ (И. Цанков, Д. Василев) ЗИМНЯЯ СКАЗКА (Ат. Бояджиев, Б. Гудев) КАК УЖАСНО БЫТЬ ДЕВУШКОЙ (***) II ЛУИ (***) ПРИДИ С ВЕСНОЙ (Н. Арабаджиев, Д. Василев) ДО СВИДАНЬЯ, МАЛЬЧИКИ (***) ВИТОША (М. Манолов) КАК В ТОТ ДЕНЬ (***) ПРОЩАЙ, МОРЕ (М. Аладжем, Д. Василев) Музыкальные специалисты — это те, которые дают компетентную и категорическую оценку качествам певца, но всемогущий фактор — это публика. Только она может полюбить, или отбросить, утвердить или отречь, она делает исполнителя популярным или передает его забвению. Еще своими первыми шагами скромная и неизвестная медицинская сестра Лили Иванова привлекает внимание многочисленных, безыменных любителей "легкого жанра". Во время своих гастролей в Румынии, Польше, Чехословакии, ГДР, Югославии, она продолжает работать над собой и совершенствует мастерство музыкального исполнителя, завоевывая везде широкую популярность. Она получает после этих гастролей новый ангажемент на запись граммофонной пластинки в Бухаресте. Там она проводит восемь месяцев. Постепенно стиль ее очищается, обогащается, становится чужим поверхностным вокальным и сценическим эффектам. Оформляется ее характерный стиль, в котором преобладает свежая, творческая фантазия, исключительная эмоциональность, проникновенность, широкая нюансировка. Влияние Риты Павонэ мастерски преломляется через призму ее творческого натюреля. В 1966 году Лили Иванова снова блеснула своим ярким талантом и постигла замечательный международный успех — стала носительницей "Золотого ключа" Братиславского Интервизионного фестиваля эстрадной песни. Она обладает богатым репертуаром, в котором большую часть занимают песни наших композиторов — Иосифа Цанкова, Ангела Заберского и др., которые поет с большой любовью — эффектно и артистично ("Адажио", "Море молодости*, "Венера", „Зимняя сказка"). Иванова подчеркивает, что для ее развития ей необходимы прежде всего болгарские песни — "Только через них я могу показать себя в нашей стране и за ее пределами" — говорит она. Трудно сказать что нравится больше всего в ее исполнении — чистый, приятный тембр, глубина чувства, совершенная простота и проникновенность, искренность и непосредственность переживаний. Ее почитатели могут не сомневаться, что развертывая полнее богатство своего таланта, она дасть многое для будущего развития болгарской эстрадной песни. |
38 6 | ВТА 555 дата на запис: 1967 |
38 6 | ВТА 555 дата на запис: 1967 |
I Любовта е море (т. Петър Караангов) изп. Лиана Антонова с орк. при СГНС, дир. Емил Георгиев — 2.45 Когато дойде любовта (т. Дончо Лазаров) изп. Лиана Антонова с орк. при СГНС, дир. Емил Георгиев — 2.45 II Дай да те целуна (т. Борис Априлов) изп. Лиана Антонова с вок. квартет "До-ре-ми-фа" и орк. при СГНС, дир. Емил Георгиев — 2.30 Медисон, изп. ЕОБРТ, дир. Милчо Левиев — 2.45 Името на засл. арт. Петър Ступел е добре известно на ценителите на забавна, танцова и филмова музика, на детските песни, на оперетния жанр. Завършил висшето си музикално образование в Българската консерватория със специалност пиано при проф. Я. Стоянов и композиция при проф. П. Владигеров, по-късно Ступел специализира в Унгарската музикална академия "Ференц Лист" при известните унгарски композитори Лео Вайнер и Пал Кадоша. Неговите детски песни "Часовникът", "Есенна песен", "Сръчни ръце", "Комунисти, комсомолци, пионери", "Песен за пионерската чест“, масовите му песни "Песен за строителството" и "Звездна песен", музиката към детските радиопиеси "По заповед на щуката", "Три сестри", "Педя човек — лакет брада", "Димка-невидимка" и други спадат към най-сполучливите родни творби в тези жанрове. Естрадните песни „Малката креолка", "Търси се една девойка", танца „И-ха-ха“ и много други се радват на широка популярност. Детският балет „Златното момиче" и музикалната комедия „Сламената шапка” са най-значителните произведения на своя автор. Неговата песен „Замълчи, замълчи“ из филма „Любимец 13", песните му из филма "Точка първа“, както и вдъхновената музика към пиесата „Когато розите танцуват" се пеят из цялата страна. Музиката му към новия българо-германски филм „Старинната монета" привлече бързо вниманието на публиката. Плоча „Балкантон" 5742 предлага четири избрани откъси из музиката на този нашумял филм. Те носят типичните белези на стила на своя автор: песенна мелодичност, изящност на изразните средства и лирична чувствителност. К. Карапетров |
5 5 | ВТМ 5796 |
I 1. Викам твоето име - Адамо, б. т. К. Казански — 2.15 2. Желая ти щастие - Гарваренц, б. т. К. Казански — 3.00 II 1. Изгубена любов - Адамо, б.т. К. Казански — 2.55 2. Поне едно писмо - А. Заберски, Г. Бакалов — 3.40 Съпр. орк. "Балкантон", дир. Д. Ганев Младият естраден певец Константин Казански е завършил Студията за естрадни изпълнители. За кратък срок той завоюва успехи на естрадата и стана любим и търсен изпълнител. Казански има особено предпочитание към песните на френските певци и автори Адамо и Азнавур, които изпълнява с умение и чувство. Често тези песни той поднася в свой превод на български език, а песните на българските композитори Казански пее с верен изпълнителски усет. На плочата Константин Казански е представен с четири изпълнения: „Викам твоето име“ и „Изгубена любов" от Адамо, „Желая ти щастие“ от Гарваренц и „Поне едно писмо“ — музика А. Заберски, текст Г. Бакалов, съпровожда оркестър „Балкантон", диригент Д. Ганев. Божидар Гатев |
3 2 | ВТК 3823 1985, дата на запис: 1984 |
3 2 | ВТК 3823 1985, дата на запис: 1984 |