Плочи от «Балкантон»
Виртуална клавиатура
Форматиране на текста
Нагоре
Русский
English
Вход
30973 коментара
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1549
  »  
Следващата
  »  
Последна
Изображение
13
4
4 участника имат този албум
ВОА 452
Изображение
01.Каватина Фигаро (Севильский цирюльник) (Россини) 02.Монолог Жерара (Андре Шенье) (Джордано) 03.Ария Ренато (Бал-маскарад) (Верди) 04.Пролог (Паяцы) (Леонкавалло) 05.Ария Игоря (Князь Игорь) (Бородин) 06.Ариозо Шчелкалова (Борис Годунов) (Мусоргский) 07.Ариозо Онегина (Евгений Онегин) (Чайковский) 08.Ария Османа (Скрипач удалой) (П.Хаджиев) Оркестр Софийской народной оперы. Дирижёр Руслан Райчев Регистрация в студио № 1 на Радио София през м. септември 1965 Тонрежисьор – Кр.Дикова Тоноператор и монтаж – Н.Тасев
Изображение
13
4
4 участника имат този албум
ВОА 452
Изображение
Изображение
13
4
4 участника имат този албум
ВОА 452
Изображение
Изображение
7
5
5 участника имат този албум
ВОА 427
Изображение
01.Монолог Риголетто (Риголетто, 2 д.) (Джузеппе Верди) 02.Ария Риголетто (Риголетто, 3 д.) (Джузеппе Верди) 03.Ария Дон Карлоса (Эрнани, 3 д.) (Джузеппе Верди) 04.Ария Ренато (Бал-маскарад, 4 к.) (Джузеппе Верди) 05.Пролог (Паяцы) (Леонкавалло) 06.Молитва Валентино (Фауст, 1 к.) (Гуно) 07.Каватина Фигаро (Севильский цирюльник) (Россини) 08.Здравица Эскамильо (Кармен, 2 д.) (Бизе) 09.Ария (Вильгельм Ратклиф) (Масканьи) 10.Ария Жерара (Андре Шенье, 1 д.) (Джордано) 11.Монолог Жерара (Андре Шенье, 1 д.) (Джордано)
Изображение
7
5
5 участника имат този албум
ВОА 427
Изображение
Изображение
7
5
5 участника имат този албум
ВОА 427
Изображение
Изображение
21
ВОА 408
Изображение
Изображение
21
ВОА 408
Изображение
Изображение
21
ВОА 408
Изображение
BOA-408. Энрико Карузо, тенор. Мастера вокального искусства 01 01.Ариозо Канио (Паяцы, 1 д.) (Леонкавалло) 02.Ария Канио (Паяцы, 2 д.) (Леонкавалло) 03.Ария Васко де Гама (Африканка, 4 д.) (Мейербер) 04.Ария Каварадосси (Тоска, 1 д.) (Пуччини) 05.Ария Ленского (Евгений Онегин, 5 к.) (Чайковский) 06.Ария (Сальватор Роза) (Гомес) 02 07.Песенка Герцога (Риголетто, 4 д.) (Верди) 08.Ария Надира (Искатели жемчуга, 1 д.) (Бизе) 09.Дуэт Отелло и Яго (Отелло, 2 д.) (Верди) 10.Дуэт Альваро и Дона Карлоса (Силы судьбы) (Верди) 11.Дуэт Неморино и Белькоре (Любовный напиток, 2 д.) (Доницети) Титта Руффо, баритон (9) Джузеппе де Лукка, баритон (10,11) Художник – Иван Андонов Энрико Карузо, один из величайших певцов в истории вокального искусства, родился 25 февраля 1873 г. в семье механика Марчеллино Карузо. Певческое дарование Карузо проявилось в раннем возрасте и его сочный альт был признан самым красивым в городе. Но вместо уроков музыки ему пришлось помогать своей большой семье. В 1891 году ему удалось заняться серьезной работой над своим голосом у вокального педагога Г. Вер-джине. Первые шаги Карузо на певческом поприще были сопряжены с большими трудностями. Он упорно учился, но ему долго не удавалось вполне овладеть своим мощным и массивным голосом. Молодой певец весьма неудачно представился на одном решающем выступлении и этот неуспех чуть не заставил его отказаться от пения. Но год спустя, уже овладев певческой техникой, он дебютировал с большим успехом на сцене Неаполитанского оперного театра, покорив и публику, критику. Последовали выступления в Египте и Италии в главных теноровых ролях опер .Сельская честь", .Фауст", .Риголетто", .Джиоконда", „Манон Леско", „Травиата", „Кармен", „Гугеноты", „Фаворитка", „Пуритане" „Богема", открывшие перед Карузо широкий путь к мировой славе. В 1898 г. в Милане Карузо принял участие в первом исполнении только что написанной Джордано оперы „Федора". Исполнение роли Лориса было его новым триумфом. Со всех концов мира сыпятся предложения. Первый заграничный ангажемент Карузо принял на поездку в Россию, где он выступает в операх „Богема", „Паяцы", „Травиата" и „Аида". Канио был одной из любимых и мастерски исполняемых великим певцом ролей. В обеих ариях несчастного паяца (включенных в эту пластинку) Карузо с неповторимой художественностью вскрывает трагедию и отчаяние разлюбленного мужа. Вернувшись в Италию Карузо начал работать над ролью Каварадосси в оп. Пуччини .Тоска". В этот период сложилась и укрепилась личная и творческая дружба выдающегося композитора и вдохновенного исполнителя его героев. С горячим темпераментом передавая образ Каварадосси, Карузо с особой теплотой пел арию I действия (входящую в эту пластинку), где художник восхищается красотой любимой Тоски. Заслуженно пользуясь именем лучшего тенора в мире, Карузо несколько лет выступает в Северной и Южной Америке. В 1921 году, после триумфального шествия по оперным сценам Нью-Йорка, Парижа, Лондона, Берлина, Вены, Барселоны, Будапешта и даже выступив на арене для боя быков в Мексике перед 25 000 слушателей, Карузо вернулся в свой родной солнечный Неаполь. Надежды, что здесь ему удастся вылечиться от коварной болезни легких, были обмануты, и 2 августа 1921 г. прервался полный напряжения и смысла жизненный путь великого певца. Более 20 лет лучезарное искусство Энрико Карузо радовало людей. Обладая исключительно красивым и необыкновенно мощным драматическим тенором, Карузо был истинным певцом-сърдцеведом, вскрывающим с необычайной силой самые сокровенные человеческие чувства. Его имя останется окруженным ореолом неувядаемой славы в истории мирового певческого искусства. На пластинке „Балкантон" BOA 408 даются оперные арии в исполнении великого певца, записанные в различные моменты его исполнительского пути : ария Канио из I действия записана 17. 3. 1907 г., песенка Герцога из оп. „Риголетто" — 16. 3. 1908 г., дуэт из оп. „Отелло" — 8. 1. 1914 г., ария Ленского из оп. „Евгений Онегин"—3. 11. 1916 г., ария Надира из оп. „Искатели "жемчуга"— в том же году, ария из оп. „Сальвадор Гомес" — 11. 9. 1919 г. и одна из последних записей' исполнения Карузо — ария из оп. „Африканка". Замечательное исполнение, насыщенное захватывающим артистическим пафосом, отличающееся изумительным дыханием и блестящими верхами, записано 16 сентября 1920 года, когда легкие великого певца уже были разрушены смертельной болезнью. Константин Карапетров
Изображение
7
3
3 участника имат този албум
ВОА 397
Изображение
0397 А 1. Маргарита Лилова (Варненска нар. оп.) — ария на Шарлота из III д. на оп. „Вертер" (Масне). Съпр. СОБРТ, дир. В. Стефанов 2. Георги Енев (Старозагорска оп.) — ария на Гремин из VI к. на оп. „Евгени Онегин" (Чайковски). Съпр. орк. на Старозагорската нар. оп., дир. Руслан Райчев 3. Сийка Петрова (Софийска оп.) — ария на Еболи из V к. на оп. „Дон Карлос" (Верди). Съпр. СОБРТ, дир. Ат. Маргаритов 4. Пенка Маринова (Русенска оп.) — ария на Манон из II к. на едноим. оп. (Масне). Съпр. орк. на Русенската нар. оп., дир. Руслан Райчев 0397 Б 1. Йордан Знаменов (Софийска нар. оп.) —ария на херцога из III д. на оп. „Риголето" (Верди). Съпр. СОБРТ, дир. Руслан Райчев 2. Валентина Александрова (Пловдивска оп.) — речитатив и ария на Сузана из оп. „Сватбата на Фигаро" (Моцарт). Съпр. СОБРТ, дир. В. Стефанов 3. Кнрил Кръстев (Русенска оп.) — ариозо на Мазепа из II к. на едноим. оп. (Чайковски). Съпр. орк. на Русенската нар. оп.,дир. Ромео Райчев 4. Пенка Коева (Пловдивска оп.) — ария на Амелия из III к. на оп. „Бал с маски" (Верди). Съпр. Държ. симф. орк. на Перник, дир. Руслан Райчев
Изображение
7
3
3 участника имат този албум
ВОА 397
Изображение
Изображение
7
4
4 участника имат този албум
ВОА 385
Изображение
01 .Ария Отелло (Отелло, 2 д.) (Дж. Верди), 02. Монолог Отелло (Отелло, 3 д.) (Дж. Верди), 03. Ария Манрико (Трубадур, 4 к.) (Дж. Верди), 04. Стретта Манрико (Трубадур, 6 к.) (Дж. Верди), 05. Песня герцога (Риголетто, 4 д.) (Дж. Верди), 06. Ариозо Канио (Паяцы, 1 д.) (Леонкавалло), 07. Ария Канио (Паяцы, 2 д.) (Леонкавалло), 08. Ария Арнольда (Вильгельм Телль) (Россини) 09. Романс Радамеса (Аида, 1 к.) (Дж. Верди), 10. Ария Каварадосси (Тоска, 3 д.) (Пуччини), 11. Ария Рудольфа (Богема, 1 д.) (Пуччини), 12. Импровизо Шенье (Андре Шенье, 1 д.) (Джордано), 13. Куплеты Шенье (Андре Шенье, 4 д.) (Джордано), 14. Ария Калафа (Турандот, 1 д.) (Пуччини), 15. Сицилиана (Сельская честь) (Масканьи) Мужской хор Софийской народной оперы (4) Симфонический оркестр Болгарского радио и телевидения. Дирижёр В. Стефанов (1—8,13,14) Оркестр Софийской народной оперы. Дирижёр Ас. Найденов (9—12) В. Готуранова, арфа (15) Славата на българския тенор Тодор Мазаров отдавна е излязла вън от пределите на България. Неговото голямо певческо дарование на тенор с изумителни гласови качества получи признание по много от най-прочутите оперни сцени. Своето певческо поприще Мазаров започна като солист на хор „Гусла“, а след това — като член на Софийската народна опера. Спечелил първа награда на отговорен международен конкурс във Виена, младият бьлгарин бе високо оценен от ръководството на Виенската щатс опер, което го покани за заместник на дотогавашния първи тенор — прочутия Алфред Пикавер. В дебюта си като Радамес от „Аида“ на Верди, състоял се на 26. IX. 1937 г., Мазаров пожъна един от най-блестящите триумфи, отбелязани в историята на този прославен оперен театър. След втората си роля, изнесена на Виенската сцена — Дон Карлос от едноименната опера на Верди, за тенора с феноменални височини и неповторимо красив тембър започна да пише целият световен печат. Заваляха предложения за гастроли от Милано, Рим, Флоренция, Венеция, Прага, Будапеща, Москва, Ленинград, Киев, Харков, Рига, Берлин, Париж, Загреб, Белград, Брюксел, Чикаго, Ню Йорк, Сан Франциско, Буенос Айрес и т. н. Обсипван навсякъде с възторжените аплодисменти на публиката и суперлативните оценки на пресата, Мазаров завоюва своето най-красноречиво признание в родината на певческою изкуство — Италия. Участвувайки през 1939 г. в Майските музикални тържества във Флоренция в неимоверно трудната партия на Арнолдо от оп. „Вилхелм Тел“ на Росини, нашият сънародник показа прекрасни качества, които дадоха възможност да бъде сравняван с най-бележитите италиански тенори. Понесен на крилата на славата, Мазаров бе поканен да пее на 7. XII. същата година отново във „Вилхелм Тел“ при откриване сезона на Миланската скала. Това участие на бележития български тенор бе посрещнато още по-възторжено от италианската критика. Действително, пълноценното пресъздаване на певческата партия на Арнолдо е достъпно само за малцина избраниии поради виртуозно високата си певческа линия. По това време само един тенор — прочутият Джакомо Лаури-Волпи се бил наложил като единствен и незаменим интерпретатор на тази необичайно трудна роля. Независимо от световните си успехи, Т. Мазаров продължава непрестанно да работи над своето изкуство — така например през 1947 г. той изработва отново — този път оше по-съвършено — цялата партия на Дон Карлос под ръководството на дългогодишния първи тенор на Миланската скала — Аурелиано Пертиле. Незабравяйки родината си, Мазаров бе чест гост на българските оперни сцени, посрещан винаги с възхищение и любов от публиката. Бележитият тенор завърши своята оперна кариера през 1963 г. Т. Мазаров притежаваше топъл и красив лирико-драматичен тенор. Здравият и гъвкав глас и забележителната певческа школовка позволяваха на певеца да предава еднакво убедително от най-лиричните и нежни настроения до подчертано героичните и драматични чувства. За певеца бяха характерни звучните и плътни низини, изразителните и пластични средни тонове и бляскавите, с изключителна мощ височини, които се отличават с такава спонтанна непринуденост, щото внушават на слушателя, че се касае за сравнително по-нисък тон. Забележителните певчески постижения на Т. Мазаров в неговите най-ярки и сполучливи оперни превъплъщения и отделни оперни арии са отразени в рециталната му плоча „Балкантон" ВОА 385. Константин Карапетров
Изображение
7
4
4 участника имат този албум
ВОА 385
Изображение
Изображение
7
4
4 участника имат този албум
ВОА 385
Изображение
Изображение
18
5
5 участника имат този албум
0363, ВОА 363
Изображение
01.Ария де Грие ("Манон Леско", 3 д.) (Пуччини) 02.Ария Фернандо ("Фаворитка", 1 д.) (Доницетти) 03.Дуэт Отелло и Яго ("Отелло", 2 д.) (Верди) 04.Дуэт Альваро и Дона Карлоса ("Сила судьбы", 4 д.) (Верди) 05.Романс Неморино ("Любовный напиток", 3 д.) (Доницетти) Три отрывка из "Андре Шение" (Джордано) 06.Импровизо Шение (1 д.) 07.Куплеты Шение (4 д.) 08.Финальный дуэт Шение и Мадалены (4 д.) Бенвенуто Франчи, баритон (3,4) Маргерита Шеридан (8) Под аккомп. оркестра
Изображение
18
5
5 участника имат този албум
0363, ВОА 363
Изображение
Изображение
18
5
5 участника имат този албум
0363, ВОА 363
Изображение
Изображение
14
5
5 участника имат този албум
ВОА 343
Изображение
Изображение
14
5
5 участника имат този албум
ВОА 343
Изображение
Изображение
14
5
5 участника имат този албум
ВОА 343
Изображение
ВТОРОЙ МЕЖДУНАРОДНЫЙ КОНКУРС молодых оперных певцов. София, 1963 Сторона I 1. Ария Ивана Сусанина из IV к. оп. „Иван Сусанин" (Глинки), исп. Никола Гюзелев 2. Ария Чио-Чио-Сан из II д. оп. „Мадам Баттерфляй" (Пуччини), исп. Ава Джун Купэр 3. Речитатив и ария графа ди Луна из IV к. оп. „Трубадур" (Верди), исп. Франко Палиаци 4. Ария Виолетты из I д. оп. „Травиата" (Верди), исп. Ламара Чкония Аккомп. СОБРТ, дир. Р. Райчев (1) и В. Стефанов (2, 3, 4) Сторона II 1. Ария Аиды из I к. оп. „Аида" (Верди), исп. Нанси Тейтэм 2. Каватина Алеко из оп. „Алеко" (Рахманинова), исп. Павел Герджиков 3. Ария Мими из I д. оп. „Богема" (Пуччини), исп. Благовеста Карнобатлова 4. Песня Азучены из III к. оп. „Трубадур" (Верди), исп. Милка Ефтимова Аккомпанирует СОБРТ, дирижер Васил Стефанов
Първа
  «  
Предишна
  «  
 / 1549
  »  
Следващата
  »  
Последна